Jag tror jag fått en ny lyckodag!

I måndags när jag åkte från jobbet var jag så förbannad att jag bestämde mej för att nu har jag jobbat färdigt på detta ställe.
Det första jag gjorde när jag vaknade på tisdag morgon var att ringa till min chef för att begära omplacering.
Tror ni han svarade...............
Nähä då ringer jag väl en annan chef då tänkte jag och ringde till en som arbetar ganska nära min chef.

Jag sade bara hej det är Mita jag behöver ett nytt jobb, hur gör jag?
Elsebeth (som hon heter) bara skrattade sedan sa hon, men vad bra för jag har det perfekta jobbet till dej!!!!!

VA!!!!
Jo vi skall starta en ny grupp och för att jobba i den måste man vara händig och min man säger att du kan det mesta. ( Honom känner jag rätt väl sedan långt innan de träffades )
Kom hit kl 14 idag så skall jag berätta mer.

Jag var tokigt nyfiken innan jag var där och fick höra vad det var för jobb.

Vi skall vara två stycken "fixare" som skall göra sånt som ingen annan hinner i Kommunen.
Tex ska vi se till att kommunens "lånebilar" är rena och snygga, köra ut mat till pensionärer om det kör ihop sig i hemtjänsten, snickra, skruva och greja.
Och för att vi fortfarande är anställda inom omsorgen skall vi ha en kille som bor på ett av våra gruppboenden som hjälpreda.

Låter som ett specialdesignat jobb för mej!!!!

Hon frågade också hur snabbt jag kan börja och jag svarade att jag måste nog prata med min chef om det.
Han vet redan sa hon, för innan du ringde mej hade jag frågat honom om jag fick erbjuda dej det här jobbet det var bara det att du han ringa före mej.

Kontentan av det hela blev i alla fall att jag börjar redan den 21:a i denna månad.
Familjen jublar också för detta betyder att jag slutar med kvälls, natt och helgjobb....=)

Längtar redan...... 8/9 är min nya lyckodag!

Kommentarer
Postat av: marie

Åh, så härligt, skojigt o underbart!

Grattis!!!!!

Ha aen underbara dag o njut a livet.

Kram

2009-09-09 @ 09:03:25
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: raskan

meeeeen va faaaaaaan???

hur tur har inte du då????-----

jag vill oxå göra nå annat ja....give me..:)

puss



grattis Mita

2009-09-09 @ 09:59:18
Postat av: Lena

Men vad kul och vilken tur man kan ha. Kanske du ska köpa en triss också för plötsligt händer det.

//Lena

2009-09-09 @ 16:23:31
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: Fridell

GRATTIS Gumman..:)



Kraaaaaaaaaaaaaam

2009-09-09 @ 18:08:18
Postat av: Ingrid

Grattis till dit nys fina jobb. Vilken tur du har.

Härligt.

Kram Ingrid

2009-09-09 @ 21:01:51
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: nathalie och emma

Kom in och läs vår nya blogg! Emma och Nathalie, två blivande frisörer födda 90&91. Driver en blogg fylld med hår, makeup, skönhet, foton, tips och smaskiga detaljer om vår vardag m.m!



BEAUTYISOURDUTY.BLOGG.SE

BEAUTYISOURDUTY.BLOGG.SE



2009-09-09 @ 23:23:09
URL: http://beautyisourduty.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Åh vad glad jag blir för din skull :-)

Kram kram och stort lycka till!!

2009-09-11 @ 18:17:33
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0