Rosa lördagen i Gäddede var helt fantastisk...i år igen!

Mycket trötta kom vi hem på söndagkväll efter ett kalas som hette duga!

Cicci, Jag, Annelie, Anton och Jossan åkte till Gäddede redan på Torsdag em.
Hela fredagen stod vi och gjorde bröstbakelser som skulle vara till efterrätt på galan på lördagen.
Jättefina och jättegoda blev de och åter igen hamnade de på bild i ÖP (östersunds Posten).
Cicci fick också vara med på bilden....=)

Det viktiga med hela rosalördagen var ju att samla in pengar till bröstcancerfonden och det gjordes med besked.
Lotterier, auktioner, festbiljetter och övriga bidrag inbringade en summa av 68000 kronor!!!!!!!!

Ännu är inte insamlingen avslutat och den som vill kan gå in på rosa bandet och söka upp Ullavillekullahjälpen och lämna ett bidrag. Det går att lämna bidrag på andra insamlingar där också så klart. ( de 68000 har inte kommit in på rosa sidan ännu, banken har ju lagt ner i Gäddede så det tar nog några dagar innan de är framme, 14 mil skall pengarna fraktas nån dag för att hamna på bank )

Ifjol kom Ullavillekullahjälpen på tredje plats av insamlingar gjorda av privatpersoner i hela sverige och då skall man veta att det i Gäddede inte ens bor 1000 personer.


Idag är det tisdag = familjekväll så nu skall jag bry mej om gubben och barnen. Ha det gott / Mita

Kommentarer
Postat av: Nickan

Oj vad pengar det blev! Hur många bröstbakelser har du bakat vid det här laget? Otroligt bra att ni är så engagerad! Må gott

2009-10-30 @ 00:36:56
URL: http://opelnickan.blogg.se/
Postat av: Nellie

Bra blogg du har! Jag har kollat igenom några av dina andra inlägg och jag gillar vad jag ser :).

2011-07-11 @ 08:30:01
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0