Måste skryta lite...... (för er som är sportintresserade)

Sitter på hotellrummet i Sundsvall efter en dag i nordichallen med hockey.
Stolt och nöjd över Kalles och lagets spel trots två förluster.

Så bra som killarna spelat idag tror jag aldrig de gjort, de har varit överlägsna i spelet i båda matcherna men det fattas det lilla sista.....målen!

De gör allt rätt och spelar som ett lag men tyvärr åker de dit på kontringsmål från motståndarna.
Skottstatistiken har de vunnit med drygt 10 skott i båda matcherna men det hjälper ju inte tyvärr.

Kalle har varit hur bra som helst. Visar på ett moget spel, åker rätt, passar rätt, tacklar och bökar rätt mm.
Han slår ju oftast ur underläge eftersom han är ett år yngre än alla andra men hu så han har farit fram idag!!!!!
Det som saknas är att sätta dit pucken i mål men det kommer, han spelar normalt back men har idag spelat center och det är ju en omställning.
Å andra sidan har inte de andra heller lyckats så bra med målgörandet.
Det stora är ändå att LAGET gjort två kanonmatcher som glädjer både spelare,ledare och föräldrar.........=)

Det här var mer för mej än för er tror jag, leve hockeyn..........=)
( och heja leksand, fast inte just i denna turnering)

Laddar för ny match i morgon kl 8.00 då vi möter just Leksand, då kan jag ju inte förlora hur det än går....hihhihi

Ha det gott / Mita


Kommentarer
Postat av: Jenny Ölmebo

kikar in.



hoppas matchen idag går bra :)

2009-10-04 @ 09:39:47
URL: http://fruganjenny.blogg.se/
Postat av: Lena

Det är klart att man ska skryta lite om sina barn när det går så bra. Det gör jag gärna med min friidrottstjej som är så duktig.

Fast jag gillar även att titta och följa andra ungdomars utveckling. Några av dom har man sätt sen de var 9 år och nu är de 15 år.

//Lena

2009-10-04 @ 14:25:25
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: marie

Tänk när jag var på hockey för länge sedan...Var så glad att äntligen 2a perioden var slut så man fick gå hem.....

Men OJ,,,det var visst 3 perioder...suck!

Ha en skön torsdag, kram

2009-10-08 @ 09:19:41
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Vad synd att jag inte läste innan att du också var i Sundsvall den helgen. Jag var på ordförandekonferens och bodde på hotell Ibis..

Hoppas du hade det bra :-)

2009-10-09 @ 12:34:53
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0