Tänk så fort tiden går........

Reflektion ett:

Det har gått ett halvår sedan Vi var på mammografin och Cicci fick sin cancerdiagnos.
Idag har hon fått sin sjätte och sista cytostatikabehandling och nästa vecka är det dags för strålning.
På kallelsen till Umeå stod det också arr den 30e Juni är den bahandlingen klar.

Det är inte klokt, känns som igår (för att använda en klyscha) vi bodde på patienthotellet dagen före operationen och knäppte kort på brösten för ett sista förevigande.....=)
Skön att vi kan börja blicka framåt och tex undra hur håret kommer att se ut när det växer ut igen.
Cicci hoppas det är mörk och lockigt.
Det kanske är att hoppas för mycket när det var blont och spikrakt innan det trillade av...hahaha.

Reflektion två:

Min "lillgris" Kalle har varit till skolsköterskan idag och fått höra att han har blivit för lång för sin vikt...........?
När han gick i 3an fick vi höra av skolsköterskan att vi måste se upp så han inte blev överviktig eftersom han ända sedan födseln legat för högt över "kurvan" jämfört med längden.
Till saken hör att kurvorna följt varandra exakt fast längden legat mitt på "normal" och vikten strax över.
Han har visserligen växt som en tokig det sista halvåret men han har inte direkt dragit ut sig och blivit som ett sugrör för det. Det finns minsann hull kvar på honom.

Från att ha varit lillgrisen i familjen har han nu växt förbi både syrran och morsan och blivit stora karln.
Jag har inga småbarn längre......

Reflektion tre och den sista:

Jag är ingen ungdom!
Fick grym träningvärk efter allt dansande i helgen samt var helt slut både söndag och måndag.
Det har smygit sig in en massa "tanthårstrån" i min kalufs, märker jag nu när det var ett tag sedan jag tonade håret.
Och när man nu tar fram sommarkläderna märker man att ......... ja, jag har nog växt lite jag med under det senaste halvåret. Men INTE på längden..............................................


Nu skall jag sluta reflektera över dåliga saker och koncentrera mej bara på bra saker. Om ni gör detsamma, glömmer ni den sista reflektionen.
Vaddå, alla kan ju inte trängas på gymmen (det finns ju bara typ 10st i vår enormt stora stad) det finns ju hårfärgningsmedel och alla vill väl ha nya kläder till sommaren ändå......=)

Ha det gott / Mita

Kommentarer
Postat av: Nickan

Jag har alltid haft motsatt problem mot för Kalle! Jag är väldigt mycket för kort för min vikt! Vikten är det inget fel på utan längden och tyvärr finns det inte mycket att göra åt den så jag får nog leva med det, HAHAHAHA! Allt väl för övrigt? Tänker på en sak blev ni kallad på mammografi eller sökte ni själv? Med tanke på att vi är i samma åldersklass och jag aldrig blir kallad på något så undrar jag hur jag ska göra. Må gott!

2009-05-07 @ 16:10:53
URL: http://opelnickan.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Tänk så fort livet kan förändras..

Tack för omtanken!!

2009-05-07 @ 16:38:02
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Micke

Jag har en egen gym maskin Hubbe o långa promenader.

Jag håller med att växa på längden tog slut för många

år sen o nu växer man på färdriktningen istället.

Men må väl o kram.

2009-05-07 @ 20:55:05
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Barn växer olika man kan inte följa deras kurvor i allt.

Skönt att det snart är över med behandlingar.

Skönt att ha en sådan vän som följer med och stöttar som Cicci har i dig.

Man är ju inte lika smal som när man var lite yngre om man säger så nej... det är man inte.

Kram Ingrid



2009-05-07 @ 22:36:48
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Maria

God morgon :-)



Jag önskar dig en underbar fredag !



Kramen

2009-05-08 @ 07:52:50
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: Barnens Hjältar

Vad gullig du är..jag sa åt dotter att du går in och läser ibland då blev hon lite peppad att skriva så jag tror det kommer en uppdatering i helgen ;-)

Må så gott och ha en fantastisk dag!

2009-05-08 @ 08:41:52
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Helen

Tack Mita för att du stöttar Cicci, riktiga vänner växer inte på träd. Ge henne en extra kram från mig nästa gång ni ses.

Din husvagn blev jättesnygg, nu vet jag vad jag ska göra med den vi fått, Polar 77:a.

2009-05-08 @ 22:22:23
Postat av: Titti

Jag är superstolt över dig, lillsyrran. PUSS på dig!

2009-05-09 @ 00:38:13
URL: http://www.tjejernas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0