Hur tänker folk egentligen?

IKEA-resan igår var ok men vår chef som skulle ordna fordon lyckades inte så bra.
Eftersom taxi har klagat på att de får för lite färdtjänstkörningar, är vi nu förbjudna att köra våra brukare i egna bilar.
När vi skulle åka igår hade vi ju problem med bil då. Jag hade gärna tagit min bil (passat combi) men istället hade chefen bokat en subaru impreza till oss.
Baksätet är ju knapp åkbart i och bagagen var ju inte heller mycket att hurra för.
Dock var det ett jädra krut i maskinen....=)

Speglar till mitt "dressingroom" var ju inte att tänka på men det var skit i samma.
Jag jobbade ju så resan var ju inte för min skull.
Det som var värre var att en av våra brukare tänkte köpa en ny vardagsrumsmatta (som han gör varje gång vi åker till IKEA), och det var helt  jä.....a omöjligt med den bilen.
Han var lite sur men det gick över för stunden. Bilen blev fullproppad fast det inte handlades så mycket.

Förutom det så har det brunnit i skallen på min kamrat Karin..........
Hon tycker att jag skall stå i mål i deras korplag i fotboll!!!!!
Men hallå......
Jo jag täcker nog upp målet rätt bra men det skadar ju inte om man är lite smidig också.
Tror att det är typ 15 år sedan jag var smidig senast.........
Om jag nu skulle råkas på att slänga mej efter en boll är det inte säkert att jag tar mej upp igen....hahaha

Till saken hör att Karin och jag aldrig spelat i samma lag varken i riktigt seriespel eller i korpserien, så nu spelar hon på att det vore roligt att nån gång spela tillsammans.
Vi har alltid varit varandras motståndare och Karins lag har alltid vunnit.
Det är jag som släppt in målen, ofta på hennes förbannade skott så hon borde inte ens vilja ha mej.
( Hon har dessutom utsetts till Jämtlands bästa spelare på 80-talet nån gång, fast det är kanske preskriberat nu)

Ja, jag säger då det.....Hur tänker folk egentligen............=)

Natti / MålvaktsMita

Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Ojdå, här har vi motsatt problem..deltagarna får begränsat med resor för de tycker att de åker för mycket och då handlar det bara om att ta sig till och från arbetet..

Hoppas du får en fin dag!

2009-05-15 @ 09:15:33
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Micke

Skenet bedrar he he.

Nä vi var rätt lugna förr.

Då får du göra om resan igen.

Må gott.

2009-05-15 @ 15:15:45
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Lena

Vad kul att spela lite fotboll.Jag har själv spelat fotboll i många år fast i lägsta serien. Nu är det väl ca 8 år sen. Man saknar det sociala vi hade i laget. Vi hade skitkul ihop. Och några av oss träffas en gång i månaden och käkar lite ihop och snackar förstås.

//Lena

2009-05-15 @ 20:28:43
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: raskan

Hahahahaha ja du Mita...vad vore jämtland utan dej :)

2009-05-15 @ 23:43:47
Postat av: Nickan

Wow målis nu! Tala bara om vart och när du spelar kommer Dream team och ser till du kommer på bena varje gång du slänger dig efter en boll! Vi hjälper varandra vi! Sen kanske det kan bli grillat och något gott att dricka! Ha dè

2009-05-17 @ 13:30:40
URL: http://opelnickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0