Glada amatörer....det är vi det!

Idag har vi haft vår årliga match i ispimpelfiske mellan oss, Brunflo Amatörfiskare och Brunflo Sportfiskare =proffsen.
Klubbarana har haft årliga matcher i snart 30 år och vår klubb har endast vunnit 3 gånger!

I år var det dags igen!
Vi vann med nästan 1kg fisk och det är mycket så stendött som det var idag.
Det var bara 2 st av proffsen som fick fisk och 5 st av oss, totalt var vi ca 25 st fiskare.

Vädret var ju inte heller med oss, det både snöade och blåste.

Våra Jönköpingsresenärer lyckades inte heller så bra.
Det var nöjda att HV vann igår så klart men den hett efterlängtade hotellfukosten imorse................
hade de slutat servera när Ante och Kalle vaknade!!!


Nu skall vi sticka till ishallen och kolla när Kalles lag spelar match, måste ju dit fast inte han är hemma och med.
Kent skall sitta i sekterariatet och jag tänkte dricka kaffe och hänga (som ungdomarna säger) med Helena.


OCH NU TILL DAGENS BILD!!!!!!!!!!!

Jag vill bara tala om att JAG blev 5:a
Med en sik på 240gram .....hahaha!

          
            





/ Mita





















Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Grattis etill femteplatsen då ;-)

Vad kul det låter med fisketävling ..

Jag lovar, jag ska försöka ta det lugnt ;-)

2009-03-08 @ 19:32:37
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Micke

Grattis frun, lite glädje i alla fall he he.

2009-03-08 @ 19:46:54
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: raskan

hahahahaha snygg firre,de va tävling här med igår i Ringsta mja eller mellan stoooorvägen o ringsta på en liten liten sjö som kallas bysjön,asså man tror inte ens att de finns fisk i den alls ..e väl nå gamla gäddor bara...)

pöss

2009-03-09 @ 10:26:22
Postat av: Anonym

Grattis till firren! Jo du det blev ju inge slalom för mig för jag fastnade ju i trollet direkt! Så det kan gå när man ska vara snål!

2009-03-09 @ 23:16:15
Postat av: Ingrid

Grattis !!!

En fisk är bättre än ingen fisk alls.

Grattis igen !!!!

kram Ingrid

2009-03-11 @ 20:14:08
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0