Det slutar alltid med stress......

Idag tyckte jag att jag planerat dagen så bra!

Klev upp 7 åt frukost och donade, hade bestämt att jag skulle skjutsa Jossan till skolan bara för att komma upp och utnyttja dagen.
Lämnade henne på skolan 8.10, åkte til Willys och veckohandlade för att sedan hinna til Alanders Bilaffär på morgonfika kl 9.
(Brukar göra det ibland när jag är "i farten" den tiden, min äldste son jobbar där och jag känner de som driver företaget.)

Efter det väntade jag på att klockan skulle bli 10 så jag kunde köpa färg på färghandeln i Brunflo (typ hemma).
Hem och satt igång och målade garderobsinredningen Kent byggt till vårt dressingroom.
Skulle börja jobba kl 15 först så jag hade gott om tid..................................tidsoptimisten...=)

Jädrar vilken tid det tar!!!!!
Måla med pensel alla vinklar och vrår och sedan rolla, kladda fylla på tråget, kladda osv.
Kl 12.50 ringde Stefan från jobbet och undrade om jag kunde komma kl 14.
Fixar det svarade jag och målade färdigt i godan ro.

När jag skulle till och tvätta penslar mm var klockan 13.40 och om det går gott tar det 15 minuter till jobbet.
men då ska det går jä.....igt gott!!!!

Resultatet?
Åkte ifrån SNUSEN!
Fick göra ett stopp på världens segaste OK-mack..........
Jag stormade in på jobbet iklädd mina mjukisbrallor och T-shirt som varit med om otaliga målningar förut, håret på ända, färg i både ansikte och hår och själv tyckte jag inte att jag luktade särskilt gott heller.
Men där var jag till slut endast 10 minuter försent.
Stefan, (23år, Tysk) står innanför dörren och säger........ men vad fin du är Mita, och med ett leeende som får vilket modershjärta som helst att smälta. Kan man adoptera honom månntro?

Hur som helst så löste sig allt på jobbet och klockan 15 fick jag hoppa in i duschen och sedan ta på rena kläder.
Passade på att borsta tänderna också så jag hann söla tandkräm på tröjan men det är ju värdsligt...=)

Ja, det blir stress hur jag än försöker få till det med planering och allt.
Jag önskar dock att alla hade en liten Stefan som kan få en på gott humör när man är stressad och irriterad.

Nu ska jag sova och försöka få morgondagen att flyta utan att skynda, skynda........
Få se hur det går.....=)

G´natt / Mita

Kommentarer
Postat av: raskan

***GAPSKRATTAR*

Det finns bara en som du.....MITA...

mjukisar o tischen med färg på....o så lite tandkräm på de.skit samma du kom ju på jobbe iaf du...
skrattar*****

2009-03-26 @ 12:35:20
URL: http://raskan99.blogg.se/
Postat av: Nickan

Ja, en liten Stefan skulle sitta bra, det skulle alla ha! Märkligt vad tiden går fort när man har nått att göra! Ha dè

2009-03-26 @ 15:54:58
URL: http://opelnickan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vill du vinna en helt ny mobiltelefon?

http://click.double.net/?25669;188;10613



Eller letar du kanske efter ett jobb?

http://click.double.net/?25669;454;11268

2009-03-26 @ 16:01:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0