Mysig helg i Mattmar.

Min egodag i Mattmar blev så jättemysig.
Även om inte alla (Cicci mfl) tror det för det blev en del arbete.

Rut-Sofie som flyttat upp från Stockholm skall öppna fik den 18/7 och håller för fullt på med renovering samt plantering mm. mm för att hinna bli färdig.
Eftersom Cicci är trädgårdstekninker måste ju hon lägga sig i och hjälpa till liksom Allan och Britt-Inger som sålt stället till Rut-Sofie och Magnus.
Jag visste att det var arbetsdag där och sade att : - Jag kan väl också hjälpa till att kratta lite.............

De som känner mej vet ju att trädgårdsarbete inte riktigt är min grej.
Jag hann bara komma dit innan Magnus sade:- jag vet vad du skall få göra, sätta väv på toeletten!
Det passade mej som handen i handsken för måla och tapetsera är bland det roligaste jag vet, tro det eller ej.
Mycket klipp och klistra blev det då muggen både var liten och hade snedtak men det gick.
Så fick jag även måla lite väggar innan jag åkte hem på söndagen.

Efter arbetet på lördag bjöd Rut-Sofie och Magnus på jättegod grillmiddag som tack för hjälpen.
Tog lite bilder också men mest på mys...............






Här är Rut-Sofie som är såååå glad att vi hjälper till att få hennes fik klart.......=)




Här ser vi att Allan jobbar i alla fall.




Så blev det ölpaus mitt i arbetet..........................




och då passade Börje (Ciccis gubbe)..............




och Stig på att hälsa på oss efter sin utflykt till Krokom och MC-träff.




På middagen efter arbetet.....................




Passade Cicci på att leka lite Greta Garbo i sina "nyfådda" solbrillor som hennes mor haft för en himla massa år sedan....=)

Ja bla så här kan man ha det på sin egodag, ingen gubbe och inga barn som var mina så långt ögat nådde..............)
Men det var mysigt att komma hem till dem igen på söndag eftermiddag.

/ Mita

Kommentarer
Postat av: Micke

Öl paus är aldrig fel.

Nja sova länge, går gärna upp vid 7-8 för en tur med hunden då är det som bäst.

Kram Micke

2009-07-08 @ 00:19:04
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Wow vilket slit :-)

Vad mysigt att öppna café..

Du har helt rätt..det håller i hela livet det där med städande..

Har en 12 oh en 13-åring och de röjr lika mycket det.Ja nioåringen med för den delen och han ligger väl mitt emellan småbarnsåren och tonåren :P

Småttingarna provtittar på bildvd:n nu..kollar så den funkar så fastnade de :P

Ha en fin dag!

2009-07-08 @ 09:40:33
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Lena

Det var väl bra att du kunde hjälpa till med något.

Att sätta väv skulle jag absolut inte klara av. Knappast trädgårdsarbete heller. Men ölpausen skull jag gärna kunna hjälpa till med.

//Lena

2009-07-08 @ 20:07:08
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Det verkar inte några ledsamheter här inte. Paus ska man ha. Det är bra för kroppen hi hi hi.

Cicci är för gullig i sin glasögon

Kram Ingrid

2009-07-08 @ 23:28:00
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Nickan

Åh vilka briller avis! mysig helg för er alla! Må gott

2009-07-09 @ 00:24:01
URL: http://opelnickan.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Haha, sant.. Allting är anpassat efter familj på max tre barn. Bilar, resor, inträden etc.. Nåväl.. letar man så kan man hitta :-)

Vi får väl skaffa några till så kanske vi får grupprabatt ;-))

2009-07-09 @ 11:16:00
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0