Jag är en skoterhuligan!

Igår kväll skulle jag och Jossan ta skotern till Pelle i Lunne.
Det gick ju bra ända tills vi gjode en liten felsväng och hamnade på en slinga som gick ner till et hus på Karl Johans Väg. Så fort vi upptäckt det klev vi av och började handvända både skoter och kälke för att inte åka ända fram till huset och störa.
Men tydligen hade vi redan stört...........
Ut kommer en gubbe springande och gapar och skriker och undrar:
 
-Va fan tror ni att ni håller på med!
Jag: vi håller på att vända för vi ser att vi kommit fel....
SurgGubben: Vaddå fan fel!
Jag: vi svängde fel på leden, jag ber så mycket om ursäkt....
SG: Ni mår väl för faan se var leden går, det är så jävla mycket buskörning på planteringar....bla....bla...bla...
Jag: Jag kan inte göra annat än att be om ursäkt, det var verkligen inte meningen. Vad vill du att jag skall göra mer. Jag har inte kört över planteringar, bara på leden och vägen ner hit......

Ja det höll på i 10 minuter han hotade med polisen och han skulle se till att inte skoterleden får gå undet kraftledningen till nästa år minsann.
Han må ju vara dum i hela huvudet om han planterar träd under kraftledningen gubbjäveln!

Vi såg nog ut som några riktiga huliganer på våran gamla veteranskoter med kälke jag och Jossan....=)

Till slut for vi och fram till Pelle kom vi  så småning om.

Nu skall jag åka till Lillänge ockh köpa lite vin till handbollen på TV ikväll.
Skall nog köpa en kaktus till surgubben också.....=)

Ha det gott / Mita

Kommentarer
Postat av: raskan

hahahahahaha SG hahahaha....ja du vette fan va ja hade sagt om ja hade vart som du eller om ja skulle lakka ihop helt...

skrattar*....japp me tooo titta på handbollen sååå klart...Tobbe är i garaget än han ..blir ingen handboll för han inte

puss

2009-01-17 @ 16:17:52
Postat av: Nickan

Jo, surgubbar finns dom! Huliganerna måste ta en bild på sig och skotrarna så vi får se hur dessa ser ut! Hade ni varit hullisar hade ni väl aldrig stannat och pratat med honom... eller?? Ha dè

2009-01-17 @ 16:26:56
URL: http://opelnickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0