Upp och ner hela dagen

Gårdagen började ju med begravning av Holger.
Det gick bra men var ju lite jobbigt, särskilt för Kent och barnen.

När allt det var klart åkte vi och hämtade Kalles dator från reparation och samtidigt lämnade vi in Jossans för samma fel.
Eftersom vi skickade tillbaka skanska-datorn vi hade slog vi till och köpte en ny stationär när vi ändå var i gång.

Jag som har min laptop genom företaget gick till "min" datorfixare och lämnade in den för lite översyn och så köpte jag ett nytt antivirus program till alla 4 datorerna.
Kände mej rätt nöjd för nu skall allt fungera fläckfritt framöver..............................

Kommer hem och sätter ihop nydatorn, knäpper på den och på skärmen står bara:
No video input!
Provar 2 olika skärmar och två olika sladdar men samma sak.
Orkade inte ens bli förbannad (och då är jag trött!).

Nu har de precis ringt och talat om att Jossans dator är klar så då passade jag på att fråga om den andra.
Han svarade, ta med den när du kommer för då är det nåt fel med grafiken!!
Pust och stånk och stön..

I alla fall slutade kvällen bättre.
Leksand slog Malmö som därmed är ute ur elitseriekvalet!
Sorry Micke..........=) Kändes som du skålade med mej när malmö gjorde 1-1.

Nu skall jag åka in till datoraffären igen, önska mej lycka till...........tack.


/ Mita

Kommentarer
Postat av: Nickan

Ja, datorer kan göra en gråhårig! Vi har också tjall men jag vill inte göra en omstart så det får vara så länge! Jag måste lägga över kort och alla grejer jag vill ha kvar först! Annars då? Blir det någon skoterfärd? Har ni sportlov nu? Ha dè

2009-03-01 @ 10:55:16
URL: http://opelnickan.blogg.se/
Postat av: Micke

Grattis till Leksand, men MIF var inte bättre.

Lycka till med datorerna.

2009-03-01 @ 11:14:19
URL: http://pappamicke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0