Ny dag nya utmaningar.....

Den här dagen har varit lite som ett vacuum, vi skulle smälta Holgers bortgång och samtidigt skick iväg Kalle på hockeycup, fixa vardagen samt förbereda oss för Pelles 50-årskalas i morgon.(i dag lördag).

När vi gjort alla måsten och det var dags för att handla mat sa jag till Kent och Jossan:
bestäm vad vi skall äta jag orkar inte ens tänka idag.
Kent sa jag vet inte och efter en stund sa Jossan:
skyll er själva, jag lagar maten men då bestämmer jag vad det skall vara också!

Kan säga att det finns ingen som ångrar det!
Hon portade oss från köket, mixtrade och donade....... sedan kom hon och frågade vad vi ville dricka till kyckling.

Rödvin tack sa jag och Kent ville ha öl.
Efter en stund till ropade hon att nu ska vi äta!

Hon hade dukat, slagit upp vin och öl, skurit grönsaker, kokat ris, stekt kyckling och gjort currysås..........
Hur jädra gott som helst!
Kan säga att det var länge sedan jag njöt så av middagen som jag gjorde idag.
Dessutom diskade hon och plockade undan efter sig.
Hade jag varit kille i typ 16-20 årsåldern och inte hennes mor hade jag nog friat....=)

Jag håller med Fridell, jag är rik!

/ Mita


Kommentarer
Postat av: raskan

***MOAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA** JA JA präkto Mita....stavningen....ja smattrar på detta tangentbord så de blir ju fel ibland men JAG vet att du hajja ju det....

Mmmmm nee tveksamt om fridde kan gå på min clo ens efter städningen
hahahahahahahahahahahahaha* ja dööööör.,.......din lilla groda...puss på dej



SÄDNINGEN...hahahahahahahaha.....annan säd när han e borta
flabbar**

2009-02-14 @ 10:25:13
Postat av: Nickan

Mysig Alla hjärtans! Vilka härliga ungar du har!(Inte konstigt med en sån härlig mor!) Kram

2009-02-14 @ 11:27:22
URL: http://opelnickan.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Det var väl skönt att få bli lite ompysslad efter en trist dag som ni har haft även om det var skönt för svärfar.

Ta hand om er..

Kram Ingrid

2009-02-15 @ 17:07:35
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hoppsan skratt...-ja ni tjejer...va vore vi i livet utan.. Raskans SÄDNING asg eller mitt PRÄKTO light elle Ditt lite smått oganiserade KAOS med dina små SKATTER...-ja då vore re ju inte VI..DREAM TEAM..:))



KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM

2009-02-15 @ 20:29:39
Postat av: Nickan

Kramiz!

2009-02-16 @ 00:54:13
URL: http://opelnickan.blogg.se/
Postat av: Titti

Vilken kanontjej hon är, Jossan! Det var nog bästa presenten hon kunnat ge dig just då, gissar jag. Jag säger som vi brukar göra om sånt där här i Kännåsen: "Det där är KÄRLEK, det!"

2009-02-23 @ 22:13:45
URL: http://www.tjejernas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0