Jobbarnatt.

Har precis klivit på jouren och då får jag tid att sitta vid datorn.
(så ingen tror att jag bloggar på fullt betald arbetstid....)

Igår hade jag stora ambitioner att jag skulle röja lite hemma idag.
Imorse hade det anfallet gått över med bestämdhet.

Tog mej en liten morgonpromenad bara för att det skulle kännas lite bättre att sitta och titta på skidåkning på TV sedan.
Hann precis klä av mej då jag kom på att jag glömt att hämta tidningarna ur brevlådan.
Det ligger nog bra där tänkte jag och slog på datorn för att läsa dem där istället.
Kom just på att jag inte hämtade posten heller innan jag åkte till jobbet...................äh

Det där jäkla komihåget är inte riktigt som det skall vara, jag är mycket bättre på glömbortet.
Just nu kan jag inte komma på vad mer jag glömt idag och lika bra är väl det.

Jobbar till 9 imorgon bitti och sedan gör jag helg och denna helg tror jag är ledig från matcher så det skall bli riktigt skönt.

Mitt projekt  "dressingroom" går nu in i etapp 2 så imorgon skall jag köpa lister, fönsterfoder, skenor till skjutdörrarna och det som hör till.
Vill ju inte att Kent skall vara "göralös" i helgen....=)
Hans jobb är att snickra till garderoben och dörrarna.
Mitt är att tapetsera dörrarna, måla lister och foder samt att spika dit dem.

När det är klart kommer etapp 3 och det känns som bara mitt ansvar............
Åka till IKEA och köpa speglar och övrig inredning till rummet, bara roligheter.
Kent kan ju få följa med och bära möjligtvis och vara sällskap förståss.

Har lovat Jossan att det skall bli en sminkhörna där också men det är mest för att vi andra skall få tillgång till muggen när vi har behov att uträtta.
Kalle brukar stå och hoppa utanför muggen när hon är där inne och fixar till sig och det brukar sluta med gap, skrik och att Kalle springer ut och kissar bakom huset.....=)

När dressingroomet är färdigt kan vi riva garderoberna vi har nu och göra fördigt den andra muggen som nu är obrukbar.
För att få bygglov måste man ha en mugg som man kan rulla in och vända i med en rullstol och det får vi till om vi använder utrymmet där vi har garderoberna nu.
Därav detta tjorv.
Men med den speed vi har här i huset skall vi vara glada om det är färdigt inom detta år.
Utbyggnaden får väl bli nästa vår kanske eller ännu nästa eller................... Nä nu räcker det.

Ja så har vi det i vårt gamla hus.
Det blir aldrig klart men vi har tänkt bo här resten av livet så vi kanske hinner.
Beror bara på hur gamla vi blir.....=)

G´natt / Mita

Kommentarer
Postat av: Nickan

Härligt med gamla hus man blir aldrig klar! Ha dè på jobbet i natt jag tar över när du går hem! Ha dè

2009-02-25 @ 23:44:08
URL: http://opelnickan.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Man kan inte ha brått när man bygger till :P

Vi har hållt på i fem år men blir aldrig färdiga :P



Ja, det är sällan alla fem sitter still samtidigt :P

2009-02-26 @ 21:58:04
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Nickan

Jag gillar riktiga killar!

2009-02-26 @ 22:35:31
URL: http://opelnickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0