Ännu en trevlig tillställning.

Spelningen på Näslägdan i Åsgård i Lördags var helt fantastisk!!!

I denna yttepyttiga lilla by samlades ca 1500 människor för att se och höra "Åsgård Session Band" som gjorde sin tredje och sista =( spelning.
Vädret var på topp och arrangemanget kunde inte heller ha varit bättre.

Vi körde ner på lägdan med husvagnen och efter allt regn som kommit dagarna innan fastnade vi rätt snart i det blöta gräset.
Jag hann inte ens kliva ur bilen innan det stod 10-15 karlar där som kopplade loss husvagnen och undrade var jag ville ha den!
De skuvade den med handkraft dit jag pekade och sedan var det bara att rigga upp, otroligt...=)

Konserten var tokigt bra med både musiker och låtar som hade en maffig spännvid.
Alla i bandet (25 st) hade valt varsin låt som skulle framföras, då åldrarna på de som spelade var allt mellan 20 och 80 år, förstår nu ju hur blandat det blev.

Vi fick också toppentrevliga grannar i vagnen bredvid (Gabrielle och Tomas från Pilgrimstad) så vi hade hur mysigt som helst.


Så har jag gjort mitt första arbetspass efter semestern idag.
Det var inte lika kul...............

På det stora hela har jag i alla fall haft en bra sommar och den är inte slut än........bara semestern.

/ Mita

Kommentarer
Postat av: Nickan

Ja, han är skön Henrik! Du verkar ha haft en toppenhelg! Jag hörde om den här spelningen på Radio Jämtland, lät mycket spännande! Visst är det grett med karlar, I like! Må gott

2009-08-11 @ 09:17:26
URL: http://opelnickan.blogg.se/
Postat av: Jojo Lindqvist

Jag såg (nerifrån restaurangtältet) när din husvagn blev skruvad på rätt plats och kunde bara konstatera att "precis så här ska det vara här på Stornäset!". Det såg grymt coolt ut.

/Jojo Lindqvist

2009-08-14 @ 16:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0