Tanti tanti

Idag har jag inte gjort så mycket mer än att skjutsat ungar hit och dit, varit till Cicci på lassa, på sporthallen och kollat på handboll och sedan jobbat fr kl 15, så jag skriver om nåt annat istället.

Min mamma läste i nån veckotidning för typ 15 år sedan att om man löste melodikrysset OCH använde solbruna nylonstrumpor så var det värsta tantvarningen på det.
Jag vill här med vänligt men bestämt tala om att jag ALDRIG skulle sätta på mej ett par solbruna strumpbyxor. Alltså kommer jag aldrig att bli en tant.....

Fast skulle jag nån gång tvingas göra det får jag väl hoppa melodikrysset den veckan då...........=)
Annars hade jag inte tänkt bli tant utan krutgumma eller kärring, tanter är så snälla så det kan bli mesigt.

Jag har en kompis (nämner inget namn) som tänkte göra livet lite bekvämare för sig så här i vintertider............
hon tog och köpte sig en skoter!!!
Hittills har det inte varit så bekvämt eftersom hon bara varit ute och kört fast och kört sönder och fått lämna skotern och gå hem varje gång hon varit ut.
Jossan har gått och tagit skoterkörkort i helgen så hon kan nog berätta för henne (den som jag inte vill skända genom att lägga ut namnet på) att MAN INTE SKALL GASA GÄRNET NÄR MAN FASTNAT......det är då gräsmattan tittar fram till slut. Det är inte så lätt att lyfta skotern en meter upp till snön igen när man gjort så.
Som tur är har hon en grym pipa (och en jäkla massa rspekt)så hennes sambo hör var hon sitter fast och kan gå dit och lyfta upp den. Han får dock ingen hjälp eftersom han möter henne gåendes efter halva vägen typ.......Hahahahaha

Denna kompis är såååå långt från mesig så hon kommer heller aldrig att bli tant.....=)

Sov gott alla härliga blivande kärringar mfl / Mita


Kommentarer
Postat av: pipan

hahahahahahahah japp jag har inge skoterkort bara körkort till bil fatta va svårt de blir skrattar

Mja de va mer menat tunnbröd a la Kickan..s ibland vart dom så tunn så de vart hål o andra vart tjock s.kram du härliga kvinna

2008-12-15 @ 13:18:24
Postat av: Fridell

Hej hopp..:)

Känner väl till kvinnan med pipan och med OFLYTET...har aldri träffat nån med sånt missflyt,men de e tur att Tobbe e tusenkonstnär..och vips så hitta dom reservdelar till skotereländet i lagå´n..helt otroligt..väntar med spänning på vad han ah gjort me kälken dom ha HITTAT ne vi sjön..:)



Kraaaaaaaaaaaaaam

2008-12-17 @ 11:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0