What a lovley day!

Jag har haft en toppendag.

Började jobba kl 11, vädret var fantastiskt, alla brukare var lediga.
Började med en kopp kaffe som alltid sedan var det fullt ös. 2 stycken brukare skulle handla, en skulle hem till sina föräldrar, 2 st gick själv på stan och den sista ville ut på promenad.

Jag följde med på handlingsrundan.
 
När den var gjord satt vi vid trädgårdsmöbeln och drack kaffe och "softade".
Middagsbestyr på alla håll följdes av samkväm ute och för en del inne vid TVn.
Jag hade tagit på mej att olja uteplatserna (3st) och satte igång med det.
Det tog ett bra tag och på slutet var jag själv ute förutom en av brukarna som stod på sin balkong och kommenterade vad jag gjorde hela tiden. Efter en stund sa han: Mita, vad du ser svettig ut!
Ja, tänk om nån kunde komma hit med ett glas kallt vatten med isbitar i så jag fick svalka mej lite.
Svarade jag , varpå han försvann och jag hörde hur han spolade vatten och slog isbitar ur formen.
Mmmm, snart kommer han med vatten tänkte jag och log för mig själv.

Vad händer........................
Några minuter senare kommer han ut på balkongen med ett glas isvatten och säger..................
Skål Mita!
Så dricker han upp allt själv och går in och tittar på TV!

Jag tokskrattade och anklagade honom för att retas och han mådde hur gott som helst.

Förstår ni nu varför jag kallar dem mina juveler.......
Det är ett privilegie faktiskt att få jobba med de här människorna.

Jag fick gå in och fixa mitt vatten själv, men det är egentligen bara ett sundhetstecken att de gör som de vill och inte som vi säger.

Nu laddar jag för festen imorgon, kl 13 skall vi börja att ställa i ordning och kalaset börjar 18.00.
Fotograferandet har jag lagt ut på andra så att det blir några bilder tagna. Jag har alltid med kameran men glömmer att använda den!

Ha det gott / Mita


Kommentarer
Postat av: Micke

tackar o bockar.

Lite kändes det men det skall det göra.

Kram på.

2009-05-02 @ 09:26:58
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Haha, sicken go gubbe, helskön juvel :-)

Ha det gott!!

2009-05-02 @ 11:49:23
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Lena

Svar: Det finns naturligtvis förstamajtåg här också. Förr så gick det tåget upp till Folkets Park där det även var ett tal av politiker. Sen kom MC- och bilkortegen. Men nu går förstamajtåget neråt stan och det är inte alls lika många som går med eller står bredvid och kikar. Lite synd att de delade på allt för det var hur mycket folk som helst förr. Men tivolit kommer varje år till Folkets Park och det drar folk.

//Lena

2009-05-02 @ 18:01:11
URL: http://lenasoderberg.blogg
Postat av: Nickan

Låter underbart! Själv är jag ledig hela helgen! Ha så kul i kväll! Kram

2009-05-02 @ 19:29:31
URL: http://opelnickan.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Det var en skojig man. ha ha ha.....

Kram Ingrid



Du får ha en fortsatt trevlig kväll.

2009-05-03 @ 19:39:13
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: marie

Vilket härligt jobb! Undebara människor. Man har mycket att lära av andra människor. Vad är det dom säger att vi är "normala" och andra har ett förståndshandikapp..??

Många gånger så tänker ju dom mer logiskt och riktigt än oss.

Må så gott!

2009-05-04 @ 10:50:34
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0