Äntela ha all ongan åke u turneringa!

= Äntligen har alla barnen åkt ur turneringen!
(för er som inte begriper Jämtska)

Det betyder att jag kan göra det jag vill i helgen, nämligen åka till Mattmar och hälsa på Cicci.

Kent skall jobba på Jämtrallyt i morgon. Ante har lånat husvagnen och åkt till Sundsvall och gatufesten, Jossan och Kalle skall TITTA på fotboll eftersom de inte var bra nog för att få spela själv imorgon då det bara är finaler.....=)

Det är som upplagt för min egodag som jag brukar unna mej ibland. Då gör jag precis det jag själv har lust med och familjen får klara sig själv. Den här gången är det nog ingen som ens kommer att sakna mej och det kanns skönt.

Egodagar har jag ett par gånger om året och det är så härligt. Jag gör inte alltid så mycket, det kan räcka med att vara hemma och att Kent står för all markservice en dag, eller så gör jag nåt med nån kompis eller så. Toppenhärligt är det i alla fall och nu när barnen inte är barn längre går det ju att unna sig sånt lite oftare.

Har en vecka kvar att jobba innan semestern så nu börjar nedräkningen. Jobbar sista dagen på torsdag och hoppas att vi kommer iväg till stugan på fredag. Hinner bara vara där en vecka för sedan skall vi hem på två gånger 40-årskalas.
Två kompisar från Stockholm fyller 40 och skall ha kalas i Ytterån där de och hela deras släkt har stuga. Det blir nog skoj.

Nu skall jag njuta av att vara ensamm hemma, då alla andra är ute på olika roligheter och jag tror inte nån är hemma före 23.

Ha en bra helg / Mita

Kommentarer
Postat av: raskan

hahahahahahaha äntligen UTE ur turneringen...

ja trodde som förälder att man önska de gick vidare ja...*skrattar* men de e klart nu snackar vi Mita....

O ja jag fattar...så du får vara ensam o goga som du vill /kram

2009-07-04 @ 09:26:49
Postat av: Barnens Hjältar

Härligt med egodagar särskilt som de inträffar så sällan ;-)

Jaaa, jag skall försöka inte ta på mig en massa annat ..

Tack för omtanken..Ha en fin helg nu!

2009-07-04 @ 10:47:56
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Nickan

Hoppas egodagen var grej!Skönt med semester, jag har redan haft två varma veckor! Må gott

2009-07-06 @ 10:21:25
URL: http://opelnickan.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Det var en idé som man kanske skulle ta efter.

Hälsa cicci.

Kram Ingrid

2009-07-06 @ 21:15:46
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0