ÅÅÅH vad härligt vi har!

Nu ni är påskfirandet i full gång!

Igår var alla barn och ungdomar (6st) till skidbacken och åkte slalom och "bräda" hela dagen.
Gubbarna var ute och fiskade på sjön vid stugan, mamma fixade som vanligt med mat och fika och jag sov mest hela dagen.
Jag brukar vara så himla trött första dagarne här, det beror på fjälluften säger mamma. Samtidigt tror jag det har att göra med att man kopplar av så in i norden när man kommer hit.

Imorse kl 7.00 åkte vi skoter till vår favoritfiskesjö och var där i några timmar. Kent fick två jättefina rödingar på ungefär ett halvkilo styck och Ajje fick en lika fin öring. Jag fick inget alls..........

Kl 15 var det för första gången fisketävling på Ankarvattnet bara för oss som har stugor eller husvagnar i vår lilla vik + den enda familj som är bofast här.
Kent kom 3:a men 5 fiskar, jag fick ingenting alls............=)
Men vädret var toppen och man fick dricka marinella och jäger medan man fiskade så det var kalas ändå.

Här kommer lite bilder från dagen så ni får se hur härligt vi haft.




Kent på Lejaren, på morgonfisket




Bertil (pappas bror) på samma ställe



Mor och far njuter på fisketävlingen



Kaffe kokt på björkved efter tävlingen



Nu skall vi till och äta påskbuffe à la mamma Anita så nu måste jag sluta.
Ha det gott / MIta

Kommentarer
Postat av: Micke

Jag blir lite avis på dej.

Men jag önskar dej allt gott en fortsatt trevlig helg.

Kram

2009-04-11 @ 20:38:40
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Lena

Ni har också haft en underbar helg som de flesta andra bloggare. Alla verkar så nöjda och glad med helgen. Kan det bero på vädret :)

Forsätt att njuta av helgen

2009-04-12 @ 20:30:49
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Ååhh vad det ser mysigt och härligt ut i solskenet.

Ni får ha en fortsatt trevlig helg.

Kram Ingrid

2009-04-13 @ 00:14:53
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Leonora - Rösta på veckans blogg

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-04-13 @ 00:18:35
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: raskan

helvete vikket bra väder???

o fiska o sola....o ÄTA massa gott..snacka om o va avis..:)......o guuu va fint de är där då.......fjälla puss

2009-04-13 @ 09:50:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0