Hallå, fixarMita här!

Känner att det är dags för ett inlägg och att berätta om mitt nya jobb för nu har jag ju jobbat där i två veckor.

Det är jätteroligt!

På de här två veckorna har jag gjort så mycket olika saker så jag kommer knappt ihåg......=)
Till exempel sköter vi om bilarna i den nyblivna bilpoolen, tvättar dem, ser till att de kommer till besiktning och verksatad samt just nu skall alla bilar rustas med vinterdäck, kupévärmare, skrapor, sopar mm. Vi behöver inte byta däcken själva utan vi bokar tider hos däckfirman och kör bilarna dit och tillbaka.

Några gruppstationer inom hemtjänsten byter lokaler och vi hjälper till att köra möbler och grejer kors och tvärs genom stan. Så är det ju massa anslagstavlor, hyllor osv som skall flyttas med så vi skruvar ner flyttar och skruvar upp dem igen på nytt ställe.

Vi hämtar prover varje dag hos distriktssköterskorna och kör till labb på lasarettet, en del matutkörning till pensionärer fixar vi också när det kör ihop sig nån stans.

Inom hemtjänsten håller de också på att byta ut dörrlåsen hos sina brukare så de kan öppna dörrarna med speciella mobiltelefoner istället för med nycklar, det är vi som installerar dem och servar dem.

Ja detta är bara ett litet smakprov på vad vi sysslar med om dagarna i, som vi kallas "servicegruppen centrala".

Vi har ett omväxlande jobb vill jag lova och jag gillar ju att göra saker med händerna så det känns som detta jobb är designat för mej............=)

Nu skall jag bara lära mej att se till att det finns mat hemma varje dag så jag inte behöver åka och handla innan jag skall hem för då har alla andra hunnit iväg på träningar mm innan jag fått till middagen.
Men det löser sig nog med tiden........)

Nu håller vi på att packa för en helg med hockeycup och IKEAbesök i sundsvall.

Må så gott på er till nästa gång / Mita

Kommentarer
Postat av: Lena

Vilket kul och omväxlande jobb du har nu. Dagarna måste gå fort när man har så mycket kul hela tiden.

Det låter som ett jobb som även jag skulle trivas med.

Ha en bra helg

//Lena

2009-10-02 @ 21:36:23
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: Micke

Detsamma o tackar.

Det jobbet låter perfekt för dej.

Jag skall tänka på dej när jag är på IKEA i Jönköping nästa gång vi är där.

Må väl

2009-10-03 @ 07:54:43
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Kul sida! Hur länge har du haft din sida?

2011-07-20 @ 05:44:25
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0