Cicci-dag på lassa.

Jag måste bara avlägga en halvdagsrapport!

Har varit på lassa för cytostatikabehandling nr4 för Cicci idag.
Nytt cellgift var det den här gången och nya biverkningar hör då till.
Av denna medicin kan man tappa naglarna på tårna och fingrarna.
För att motverka det fick hon ha på sig både issockar och isvantar och det var inga smidiga saker.

Det värsta var att hon inte kunde lägga in snus själv........=)
Jag fick hjälpa till, som tur var hade hon med sig påssnus.
Efter en halvtimme var det dags att byta till nya iskalla sockar och vantar och då passade hon på att lägga in en "riktig" snus för det var ju viktigt.

Kan säga att hon såg rätt så rolig ut och sin vana trogen passade hon på att ömka sig lite extra.
Kan jag få en djungelvrål, kan du klia mej på magen, en djungelvrål till.......... ja vad gör man inte för sin allra goaste vän.

Hon hade faktiskt rätt att oja sig lite en stund också.
När hon fick byta sockar och vantar var det faktiskt synd om henne för hu så hon frös och det gjorde jätteont framförallt i tårna.
Det som var bra var att denna behandling gick mycket fortare än de andra, vi var klar redan vid 11.30.

Bilder från dagen behandling kommer nu och som vanligt har jag fått Ciccis tillstånd att lägga ut dem.




Här är de smidiga isvantarna!




Och här har vi riggat kaffet.....=)
Mest för syns skull, hon kunde hålla i koppen själv.




Så vill jag poängtera att den där minen är tillgjord och följdes av ett tokskratt, men nog är hon lite lik skalle-Per.........=)


Det var halvdagsrapporten / Mita





Kommentarer
Postat av: Barnens hjältar

Vilken go kompis hon har i dig Cissi :-)

Jobbigt med cellgifter och hoppas naglarna klarar sig :-)

2009-03-24 @ 17:09:12
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Skalle-Per

Ja, hur snygg är man inte! Vill passa på att tacka dej, min älskade vän, för att du faktiskt gav mej djungelvrål, kliade mej på magen, la snus i munnen på mej och för att du led med mej när mina tår förfrös (det var verkligen obehagligt!).Det var tur att dagen inte var så lång på det sättet men synd för vi hann ju nästan inte umgås och prata nånting. Jag älskar dej!! Puss!

2009-03-24 @ 18:13:14
Postat av: Fridell

Mina tankar går till dig Skalle-Per,härligt att du har humöret på topp(så gott de går) och att du har goooooos Palta vid din sida,kämpa kämpa kämpa på...



Kraaaaaamar från Grytan

2009-03-24 @ 19:35:58
Postat av: Ingrid

Men Skalle-Per var mysig i Ronja tyckte jag.

Va du är snäll som hjälper din kompis, det ska du ha en

STOR KRAM för. Hoppas naglarna klarar sig.

Ingrid

2009-03-24 @ 20:16:21
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Titti

Bamsekramar till er båda, tjejer!

Så skönt att ni ändå har roligt mitt i eländet, och varför inte, egentligen? Inget blir ju bättre av att man deppar ihop -och inte bir det roligare heller! Ni vet verkligen att roa er, fortsätt så!

2009-03-25 @ 06:38:58
URL: http://www.tjejernas.se
Postat av: raskan

ge henne en kram från mej mita...

hon verkar ju vara värsta gos damen ju.....

2009-03-25 @ 08:57:53
Postat av: Micke

Du är värd en stor ros.

O jag skickar en kram till er båda.

Må väl.

2009-03-25 @ 20:20:50
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Lena

Skickar kramar till er för att ni kämpar och håller humöret uppe trots cellgiftbehandlingarna.

Kramar

2009-03-25 @ 21:38:25
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: Nettan

Va kul att läsa din blogg Mita!

Vilken himla goo kompis du är som ställer upp är så mån om Cicci!!! Man blir ju rörd! Hälsa henne så himla gott!!!

Ni laddar väl till den 2 maj!?



Ni är för goa tjejer!



Kram/ Nettan B

2009-03-26 @ 09:02:50
Postat av: nettan B

Va kul att läsa din blogg Mita!

Vilken himla goo kompis du är som ställer upp är så mån om Cicci!!! Man blir ju rörd! Hälsa henne så himla gott!!!

Ni laddar väl till den 2 maj!?



Ni är för goa tjejer!



Kram/ Nettan B

2009-03-26 @ 09:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0