Söta fru FLINTa.....=)

Jag vet att ni som känner Cicci har väntat på det här och jag har lov av henne att lägga ut bilden.
Först tänker jag berätta om idag.

Jag slutade jobbet kl 9 och Cicci skulle vara på onkologen 9.30, då var det ju lugnt.
Jag jobbar ju bara tre minuters gångväg från lassa så det skulle jag hinna lätt.

Men nu kommer det ni aldrig hört mej säga förut....den förbannade snön!!!

Transporten som skulle hämta mina två "juveler" och ta dem till sina MICA-jobb kom inte förrän 9.15.
Det var oplogat på varenda gård han var in och hämtade folk på så det var lite besvärligt att få fram rullstolar osv till bilen.

Hur som helst kom jag till lassa vi 9.20, köpte mej en tidning och väntade enstund för Cicci brukar ju inte vara ute i så himla god tid direkt. När klockan var 9.30 gick jag upp till onkologen i alla fall och hon var redan där.

Där satt hon i sängen med mascara! på ögonfransarna (händer ungefär lika ofta som att jag har det), rödblommiga kinder, sitt underbart glada fejs helt enkelt men inte ett hårstrå på skallen.
Det första som slog mej var att hon har ett jättefint huvud.
Sedan kunde jag inte låta bli att fälla en tår samtidigt som vi skrattade båda två.

Ciccis sköterska där på avdelningen är en härligt rolig och mysig tjej hon också och hon skrattade åt oss och fällde några passande kommentarer. Karin heter hon och det känns toppen att det är hon som tar hand om Cicci, särskilt när jag och Börje sitter i ett helt annat rum och tittar på störtlopp tex.......... Det fick vi också en "Karin-kommentar" på.

Det känns inte som man är på sjukhuset när man är på onkologen det är rent trevligt där faktiskt. Fika får man förse sig med bäst man vill, lunch kan man beställa och får den tom framställd där man vill sitta och äta och jag tror inte det jobbar en enda människa där som inte är glad och trevlig. Alla kommer och tar i hand och presenterar sig både för patienter och bihang.

Nog om detta...............HÄR KOMMER DEN.............BILDEN...........=)




Lika glad och charmig som vanligt, fast lite ovanligt är det ändå.
Men när håret kommer tillbaka igen...... då är det ju plötsligt det som är ovanligt!

Love her!!!

Kommentarer
Postat av: Ingridi

Hon har glimten i ögat och för det behöver man inget hår. Du har rätt när håret är på plats så är det konstigt. Men personen sitter ju inte i håret eller hur.

Kram Ingrid

2009-02-12 @ 13:44:15
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Anonym

aaaa....hon ser fär härlig ut...mmm vicken Kvinna...

:)

2009-02-12 @ 20:22:53
Postat av: Titti

Det är INTE i håret det sitter -Sillen är Sillen, now and forever! Krama henne från mig, ok?

2009-03-02 @ 00:13:50
URL: http://www.tjejernas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0