Jobbig helg, nu skall jag vila upp mej med ny arbetsvecka!

Som ni märker har jag inte haft tid att blogga på hela helgen.
De stunder jag haft tid har det inte funnits någon ledig dator.........
Alla barn har varit hemma.

Nåväl,
I lördags skulle jag köra hockeygrabbar tll match i Strömsund (10 mil enkel resa).
Det slapp jag dock undan för jag hade cafépass i ishallen på förmiddagen.
Kent fick köra dem istället och detta innebar ju att jag kunde åka till bowlinghallen när jag stämplat ut från ishallen...=)
Ante hade bowlingmatch och det gick så där....de förlorade.
(hockeygrabbarna vann med 8-7)

Vidare hade jag lovat Kalle Tacomiddag så det var bara att sticka och handla och hem och hacka grönsaker.
När middagen var klar blev det melodifestival och sedan sängen.
Jag skulle ju vara i stan 06.30 söndag morgon för att köra handbollstjejerna till härnösand (23 mil enkel resa)

Slapp inte undan den körningen.
Det snöade och var duktig snörök hela vägen så det var ganska jobbigt att köra.
När vi väl kom till Härnösand började vi fundera på hur vi skulle hitta sporthallen då vi alltid åkt buss annars och inte behövt känna till vägen.

Som tur var hamnade vi i blås och körkortskontroll och fick perfekt vägbeskrivning av polisen.
Blåsningen gick förresten alldeles utmärkt....=)

Vi kom fram och tjejerna spelade 3 matcher, en vinst och två förluster blev det.
En av våra tjejer åkte olyckligt i backen i sista matchen och skakdade nacken så hon fick åka ambulans till sjukhuset i Sundsvall. En av de andra tjejerna som följde med henne.

Det gick bra, inget var trasigt men hon fick en rejäl sträckning och har nog ont några dagar.
Detta innebar dock att jag och Jossan fick vänta in att dett de skulle bli klar på lassa så vi fick ta med dem hem.
Vi var tillbaka hemma 22.30.
Lång dag, somnade lätt i går kväll.

Nu tänker jag byta ämne helt!

I Oktober var ju jag och Cicci i Gäddede och hjälpte Ulla med hennes rosabandetgala till förmån för bröstcancerfonden.
Cicci hade bla gjort bakelser som såg ut som bröst som det bjöds på till efterrätt.
Hela insamlingen hamnade på 3:e plats i hela sverige pengamässigt och då skall man veta att Gäddede är ett litet samhälle i norra Jämtland med ca 1000 invånare!
(hoppas jag annars får jag bannor av turistchef Ulla)

Det har blivit stort här uppe och Ulla har vunnit bla vardagshjältepriset för denna bedrift.
När vi gjorde detta hade vi ju ingen aning om att Cicci skulle drabbas av bröstcancer men det känns skönt att ha varit med och bidragit innan detta.
Idag kl 15 är det ett inslag i Radio Jämtlad ang insamlingen och bröstbakelsena.
Lyssna gärna ni som kan och har tid.

Cicci har gjort behandling nr 2 och mår fortfarande relativ bra.
Har varit lite mer illamående den här gången än förra men det går.

Byter ämne en gång till för att avsluta lite roligare!

Jobbar endast två pass denna vecka.....bara det är ju roligt!
Min jobbarkompis Yvonne har blivit farmor, första barnbarnet. Grattis!!!

Och för er som suktar.....................

DET ÄR HÄRLIGT MED TUNNA PÅ VINTERN OCKSÅ!!!!!!!!!







Hörs i morgon igen / Mita

Kommentarer
Postat av: Micke

Jag gillade bilderna på tunnan.

Kaffe o substitut (Onicon) istället för snus.

Försöker att sluta.

2009-02-23 @ 16:51:34
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Tack för din gulliga kommentar!

Ja, jag tror tålamodet växer i samma takt som barnaskaran :P

Eller har gjort här i varje fall

Ha en fortsatt trevlig kväll

2009-02-23 @ 18:08:33
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Nickan

Klubbmössor i badtunnan? Du har haft och gjort du! Vilken kalasvecka! Ha dè

2009-02-23 @ 19:37:44
URL: http://opelnickan.blogg.se/
Postat av: Mita

Mössorna är skänkta av vår vän "masken".

Det står glasverksta´n på dem så det var nog mest i reklamsyfte.....=)

(Finns knappt en människa som ser oss där uppe)

2009-02-23 @ 20:45:34
Postat av: ingrid

Badtunna är inte dumt det, ser jag.

Behandling för cancer är inget kul, men man har väl inget val, hälsa till henne och ge henne en stor kram för det behöver hon i massor.

Det kan vara skönt med lite mindre jobb en vecka.

En STOR KRAM på dig också från Ingrid

2009-02-23 @ 22:27:12
URL: http://ingridspotourri.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Det är nog lite så att "ordet" mmmmm är lika med "mammaavkopplingsläte" :P

Man får unna sig lite mmmm:ande då och då ;-)

2009-02-23 @ 22:31:14
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Nickan

Jo du ibland lyckas jag "få nån" Rätt kul faktiskt! Ha dè

2009-02-23 @ 23:56:11
URL: http://opelnickan.blogg.se/
Postat av: raskan

ja ni åker mil etter mil ni med ongan...

Man ska nog vara glad att dom vill göra nått,ett tag spelade Niklas fotboll men de sluta han med när han skulle börja nian....

Allt är på gott o ont..:) :)

Ja ja bilen ja ere så?? ATT man kan ha en sån dålig bil att man får ta bussen??....(har inte ja upplvet iaf inte än)

puss

2009-02-24 @ 11:27:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0