Har precis haft ett anfall.........

av ilska på min yngste son framför allt men hela familjen fick sig en känga.

I går stord jag och lagade middag som de skulle ha ikväll när jag jobbade.
Jag diskade undan allt jag använt och röjde upp i köket efter mej.
Hade även laddat diskmaskinen och den satte Jossan igång innan hon for till skolan i morse.
Alltså var det rent det som var i den.

Det betyder ju i sin tur att någon måste plocka ur den innan man kan stoppa in det som är använt i den.
Så långt hade de i alla fall fattat.
MEN det var visst lite jobbigt att plocka ur den.........................
mycket enklare att bara trava det de använt på diskbänken och spisen och vänta på att mamma kommer hem och fixar allt.

Förutom det klippte jag håret på Kalle igår och då ingår det att den som blir klippt dammsuger upp håret efteråt och lägger bort klippgrejorna. Tvärt emot som hos frissan men hon får ju betalt för klippningen hon.
Jag väntade hela kvällen utan att TJATA som det heter när man säger nåt men inte försvann det innan jag gick och lade mej.

Och så var det kattlådan.........................................
Det är Kalles jobb att tömma den på tisdagar............................
inte heller gjort!
Håret hade Jossan tagit bort i morse för hon blev galen av att ha ett ludet köksgolv när hon skulle göra frukost.

Ja ni fattar själva kanske att jag tappade besinningen när jag kom hem kl 20.15 och Kalle säger har du varit och handlat ?

Jag behöver fruktsoppa imorgon........AAAAAAAHHHHH


Det var den mysiga familjekvällen det!
Nu har jag dock besinnat mej, det brukar gå över när man får skälla lite....=)

Så måste jag försvara Kent lite i det hela för han har varit ute och skottat av garagetaket.
Jag plockar hellre med disken än klättrar upp där och skottar.
Det är ju så högt.....................och dessutom en jädra massa snö som skulle ner.

Här kommer några härligt snöiga bilder för er som knappt har någon.


Det här är utfarten från vårt hus medan vi bara hade lite snö...=)


Här är vi ute och åker skoter i stugan, Kalle ramlade av............


så han fick gå en bit............... Det var lagom åt honom eftersom han är så
slö här hemma......=)

Japp..... nu blev jag glad igen!
Ha det gott / Mita


Kommentarer
Postat av: Micke

Det blir en del promenader.

Så man måste fylla på med energi kanske inte rätt alltid.

Vackert hos er. Mycket vacker.

Det låter som en vanlig dag hos er oxå he he.

Nä nu snart en tur till jobbet igen.

Som jag brukar säga fördriva tiden.

Må väl



2009-02-18 @ 04:22:36
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Ia

Vilka häftiga vinterbilder!!!!!!



Klart man måste få skälla lite på familjen ibland ;)

2009-02-23 @ 21:09:12
URL: http://kajsalisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0