Vilken helg!

Jag jobbade ju fredag natt och slutade kl 11 på lördag fm.
Sedan var det helg och vilket väder vi hade!

Kent var ute och krattade när jag kom hem, Kalle och hans kompis christoffer satte upp studsmattan och det var bara uteaktiviteter på gång.
Jag gjorde i ordning grillen för säsongen, hackade sallad skalade potatis mm så allt var klart till middagen.
Kl 16 var det handboll på Tvn och det kan jag ju inte missa hur fint vädret än är.

När vi grillat och ätit gick vi bort till våra favoritgrannar, Sven och Biggan för att spana in deras nya altandörr.
De byggde altanen i fjol men de hade ingen dörr där så man kunde bara gå dit via utsidan.
Biggan skickade grejer genom fönstret och Sven stod utanför och tog emot......=)
Men nu äntligen var hålet gjort och dörren på plats. Det blev kanonfint.

Igår hade Kent fullt upp med att byta bensinpump på pappas bil.
Det bara jäklades för dem och när de var klar startade inte bilskrället!
Det visade sig att det fått fel pump......fortsättning ikväll!




Jag har fått på sommardäcken på min bil och den är även nytvättad.
Tack Kent för det!







Snön är snart borta och jag kan dra fram min gamla husvagn och ställa i ordning den till premiärsovningen den 2a Maj.
Det skall bli mysigt!



Börjar jobba kl 15 så nu lägger jag ner. Ha det gott alla / Mita

Kommentarer
Postat av: maritha

Vad kul att du hittade min blogg=). Jag har varit till Frostviken och jobbat i ca 5 veckor varje sommar sen 2003. De 3 första på Sevicehuset Forsgården och sen som personlig assistent. För mig är Gäddede paradiset på jorden, dit åker jag och tankar energi för hela året=).Till Ankarvattnet brukar jag ta mig en tur varje år, där bor (bodde) en tjej som heter Erika Edfors, hon och hennes mamma Bojan guidar i korallgrottan men jag har aldrig varit ner i den eftersom jag blir galen när det är trångt, får panik^^. I juli åker jag tillbaka till Paradiset igen men jag har inte fått schemat av Birgitta än så jag vet inte om jag ska vara personlig assistent, på Forsgården eller på nattpatrullen eller hur många veckor jag ska vara där. Jag åker alltså dit när jag har semester från mitt ordinarie jobb som undersköterska på nattpatrullen och i år faller mina 9 dagars ledigheter in både före och efter semestern så jag har 7 veckors semester tack vare det, inte dumt alls. Nu ska jag titta lite mer i din blogg,den verkar trevlig.

2009-04-27 @ 13:51:10
URL: http://marithape.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Vad fin din bil blir nytvättad och nya däck.

Ge Kent en extra kram.

Förresten jag har något till dig på min blogg, kika in och se vad det är.

Kram Ingrid

2009-04-27 @ 20:38:02
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0