Men tjuuuu....

Men vad härligt.....Ante, Karin och Raskan hr varit här och hälsat på. det var ju kul.

Idag skall jag åka till lassa och hälsa på Cicci som opererades igår.

Måste bara berätta om denna juvel som jag har.
(Vi har varit "bästisar" sedan vi var 11år)

Cicci har tyvärr fått bröstcancer och fick igår operera bort hela sitt gigantiska vänsterbröst. För att det inte skulle bli som hon själv uttryckte det......."slagsida" fick de ta bort en hel del av det friska bröstet också.
Totalt blev det lite drygt 4 kg bröst som avlägsnades igår!
På kvällen när hon skulle gå på muggen (och jag fick agera hjälpreda, hålla i dränageslangar osv) får hon syn på sig själv i spegeln...... Det fattades ju en hel del och hon stod helt still och bara blängde.
Jag tänkte att nu blir hon ledsen så jag frågade försiktigt: - Hur går det?
Hon blängde en stund till på sig själv och svarade med ett tokskratt: MEN VA FAAN......HAR JAG SÅ DÄR STOR MAGE ?

Detta är ju en så klart jättetråkig situation med hennes sjukdom men vi försöker göra det bästa av situationen.
Kan med glädje konstatera att hennes goa humör och humor INTE satt i brösten i alla fall.....=)


Hej på en stund / Mita

Kommentarer
Postat av: raskan

fan vikken vän du har o vilket psyke säger ja bara krama om na från mej:)

2008-12-10 @ 15:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0